Segling för landkrabbor

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
nikke
Guldmedlem
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:16
Ort: Bromma
Kontakt:

Segling för landkrabbor

Inlägg av nikke » lör 25 okt 2008, 00:21

Nu har jag fått med allt jag tänkt. Men jag vet inte om jag missat något, eller skrivit på tok fel. :oops:
Jag vet inte heller riktigt varför, mer än att jag tycker det är lite kul.
Om nån tycker nåt, tycker jag det är bra.
Mvh
Niklas
http://landkrabban.se

Gäst #2
Platinamedlem
Inlägg: 103
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 08:25

Re: Segling för landkrabbor

Inlägg av Gäst #2 » lör 25 okt 2008, 07:06

Jag kan nämna att röd text är "big no no". Du har redan där uteslutit ca 80% av den manliga populationen :wink:

Sen ska du nog ta bort den gula färgen som en länk får då den är "besökt". Detta är lätt gjort i CSS.

Användarvisningsbild
toaen
Diamantmedlem
Inlägg: 1094
Blev medlem: tis 09 aug 2005, 16:00
Ort: Kungshamn

Re: Segling för landkrabbor

Inlägg av toaen » lör 25 okt 2008, 13:49

Det är bra att du håller det enkelt och inte blandar in en massa löjliga uttryck som tex "halv vind" och andra liknade tramsigheter. Det finns väl ingen normal människa som begriper vad det handlar om i alla fall.

Att överhuvudtaget segla i våra dagar är väl egentligen bra dumt. När jag jobbade som hoppilandkalle på färjan Ägir, som gick mellan Gravarne och Smögen (ja det hette faktiskt Gravarne på den tiden - det var i slutet på 1960-talet) och jag hade börjat komma på att det gick att segla, sa alltid skepparn Albert Hansson; "Segla de gjorde de förr i tiden - idag finns det motorer".

Jag har under alla år fortsatt och segla, kanske av den anledningen att jag har svårt att komma överens med motorer. Dessutom har motorerna svårt att komma överens med mig. Fast - den första delen av den första meningen i detta stycke var kanske kanske inte helt sanning. Jag går ganska mycket för motor. Man måste ju passa på medans de fungerar och det vill de ju helst inte göra - åtminstonne inte mina.


tommy
thallatha(alfakrull)hotmail.com

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11666
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Segling för landkrabbor

Inlägg av Anders S » lör 25 okt 2008, 15:21

Jag tycker stilen är lagom självironisk och visar på humor.
Den Enda Sanningen ((c) ligger du klar från, och det är ju trevligt i sig.

Den röda texten och webdesign... det var väl inte det du var ute efter?
Annars är det ofta så att tråkigt svart på vitt och konventionella, tydliga signaler (= man gör som vanligt) fungerar bäst.
Anders S

Segelfalk
Trogen medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 07 mar 2008, 15:45

Re: Segling för landkrabbor

Inlägg av Segelfalk » lör 25 okt 2008, 17:20

Trevlig sida Nikke!
Bra innehåll och jag gillar stilen och tonen i texten.

Bra information på ett trevlig sätt för den som är ny i seglingen. Och dessutom en bra sida att hänvisa passagerare, släktingar, flickvänner mfl. som vill följa med ut på båten och samtidigt känna att dom har lite koll.

Skulle inte innehållet göra sig bra i en liten trivsam bok!? Bra att ha ombord och sätta i händerna på ovan nämnda passagerare! :D

/ Valle

Användarvisningsbild
nikke
Guldmedlem
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:16
Ort: Bromma
Kontakt:

Re: Segling för landkrabbor

Inlägg av nikke » sön 26 okt 2008, 19:20

Anders S skrev: Den röda texten och webdesign... det var väl inte det du var ute efter?
Annars är det ofta så att tråkigt svart på vitt och konventionella, tydliga signaler (= man gör som vanligt) fungerar bäst.
Ok, ändrat. Och tack för alla vänliga ord. Men är det ingen som hittar något dumt eller fel?

Niklas

Användarvisningsbild
nikke
Guldmedlem
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:16
Ort: Bromma
Kontakt:

Re: Segling för landkrabbor

Inlägg av nikke » fre 05 feb 2010, 21:36

Nu har jag blivit refuserad på Norstedts, lagt till ett kapitel om att köpa båt och framför allt startat en sajt om nöjessegling (för de som klarat av Landkrabbans alla besvärliga frågeställningar 8) ). Den ska inte vara någon konkurrent till Sailguide eller andra intressanta forum, men ett upplevelsecentrum för seglare som i första hand är ute efter att ha kul.
Tips om artiklar och ämnen, synpunkter och bidrag mottages tacksamt.
Välkommen till

www.sittbrunnen.se

mvh
Niklas

Användarvisningsbild
Eilean
Diamantmedlem
Inlägg: 2558
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 23:10
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Segling för landkrabbor

Inlägg av Eilean » fre 05 feb 2010, 22:43

Niklas. Du förtjänar respekt. Skitbra!

Nautihamstern
Diamantmedlem
Inlägg: 452
Blev medlem: ons 15 nov 2006, 12:17

Re: Segling för landkrabbor

Inlägg av Nautihamstern » lör 06 feb 2010, 15:57

nikke skrev:Nu har jag blivit refuserad på Norstedts
Kolla in www.lulu.com
Där kan man ge ut sina egna böcker till en billig peng (tror jag, har inte testat än, men snart ska jag ge ut min första barnbok :) )

Användarvisningsbild
nikke
Guldmedlem
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 13 jan 2006, 19:16
Ort: Bromma
Kontakt:

Re: Segling för landkrabbor

Inlägg av nikke » tor 11 feb 2010, 22:57

Ja, tack. Just förstod jag varför Norstedts förhalat refuseringen i två år; de gav just nu ut en nybörjarbok om segling med urusel översättning av nautiska termer. Jag borde väl rekommendera dem http://www.landkrabban.se/nautiskan.htm.:-)

I varje fall har det varit en himla massa folk och tittat på http://www.sittbrunnen.se, så det får man väl anse vara ett bra resultat.

Mvh
Niklas

Skriv svar